• سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 6 ذی القعده 1445
  • 2024 May 14
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76847
+
-

راه‌اندازی آژانس تخریب نخاله در دستور کار شورای استانی

شهرداری‌های استان اردبیل باید آژانس تخریب و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی را راه‌اندازی کنند تا این معضل که در ورودی شهرها به چشم می‌خورد، برطرف شود. به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی استان اردبیل با بیان این مطلب گفت: در شورای استان تصمیم گرفتیم ماهانه به یکی از شهرستان‌های استان سفر و از نزدیک در جریان مشکلات و نارسایی‌های آنها قرار بگیریم و از پروژه‌های در حال اجرا نیز بازدید کنیم.

«یعقوب هاشمی» این اقدام را نمود همدلی و همگنی اعضای شوراهای شهر و روستا اعلام کرد و افزود: انتظار می‌رود اعضای شوراها در مناطق روستایی در مورد روستاهای خود حساس باشند و سعی کنند، در کنار حساسیت روی این موضوع، با همکاری مسئولان شهرستان، به حل مشکلات اهالی روستاها و دهستان‌ها بپردازند. 

این مسئول بیان کرد: هم مسئولان استانی و شهرستانی و هم خود شوراها باید در نامه‌نگاری‌ها و دعوت‌نامه‌ها به جایگاه شوراهای شهرستان و استان بها دهند و با ارزش قائل شدن برای این جایگاه سعی کنند از ظرفیت پارلمان محلی به منظور حل مشکلات و نارسایی‌ها و جلب و جذب نظر مسئولان در جهت حل مشکلات و نارسایی‌ها گام بردارند. 

هاشمی با انتقاد از تخلیه نخاله‌ها در برخی از مناطق اطراف و ورودی شهرها گفت: در این زمینه انتظار می‌رود آژانس تخریب و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی راه‌اندازی شود تا در یک مکان تعیین شده، این کار به شکل صحیح به انجام برسد. وی به طرح‌های جامع و تفصیلی نیز اشاره کرد و ادامه داد: بازنگری در این طرح‌ها به صورت 10 ساله انجام می‌شود. اما باید در این شرایط که تحولات به سرعت در حال رخ دادن است طرح‌های تفصیلی در فاصله زمانی کوتاه به همراه شرح خدمات به صورت مدرن و جدید ارائه شوند تا جوابگوی مطالبات و خواسته‌های بحق مردم باشیم. 

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: در شهر خلخال، به رغم داشتن ظرفیت بالای منابع طبیعی و توجه به موضوعات محیط ‌زیستی، برخی مناطق گردشگری آن با مشکلات و نارسایی‌هایی روبه‌رو هستند که امیدواریم با دقت نظر مسئولان و همراهی شوراها و شهرداری‌ها زمینه حل این مشکلات فراهم شود.

هاشمی بیان کرد: اکثر شوراهای شهرستان‌های استان از جمله شورای خلخال با مشکل نداشتن ساختمان و محل برگزاری جلسات مواجهند. ضرورت دارد دفتری مستقل برای شورای شهرستان در نظر گرفته شود، چراکه این مجموعه رابط بین شوراهای شهر و روستا با شوراهای فرادستی است و به هر نحو ممکن باید مورد حمایت و تقویت قرار گیرد. وی ادامه داد: انتظار می‌رود بیش از سمن‌ها به این مجموعه عظیم و گسترده توجه شود تا از طریق شوراها بسیاری از خلأها و نارسایی‌ها رفع شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید